subota, 12. listopada 2013.

Fashion pet peevs

Yesterday I stumbled upon an article on how to be a successful fashion blogger (successful  here meaning world-wide known with heaps of free shit and invitations to events ) because personal satisfaction alone does not count as success, obviously. Anyhow, one of the first advice given (along with the be original crap) was to keep your text (if you have any at all) short and overall positive. Now, there are people who can say a lot in a few sentences , there are people who have nothing to say and there are people who have something to say but are afraid of saying it or smart enough not to say it (under their own name at least). Since I can afford to be stupid here I'ma  just go and say some things from time to time,  just write a long-ass text with all my pet peeves when it comes to fashion and blogging. Label it as immature , arrogant and whatnot because, after all , we are all perfectly sane and happy people who never get annoyed, right? So, here is my pet peeve of the week : the grunge trend . Do not get me wrong here I love everything about grunge as I grew up listening to that kind of music but what I hate is fucking raping of the grunge by people who are an example of everything that is opposite to grunge. My general rule is : skip everything you don't feel is YOU and yes, even if you are a fashion blogger, you are allowed to skip a trend. Apparently, the formula of an outfit on trend these days is a plaid shirt preferably tied around the waist and paired with a leather biker jacket. If I got a penny for every time I saw an outfit like that (online or on the street) I would probably now be somewhere exotic not giving a fuck about what someone else wears. Maybe I am overthinking this but  basically , I  had two options here : 1. Stop wearing anything reminiscent of every high street brand window set-up and wait till the next trend comes along so that everyone can heedlessly flock to that or 2.  Wear it in my own interpretation . Ok... I am definitely overthinking it. I blame PMS. For the fact that the intro of my post has almost nothing to do with the end and for the abuse of brackets , I also blame PMS. 






                                       Huge thanks to my friend Nikola for taking these photos.

Broj komentara: 17:

  1. Nisam znala da neki ljudi imaju eksluzivna prava na neke trendove ..

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Naravno da nemaju ali postoje neke stvari koja na određenim ljudima izgledaju potpuno neprirodno i borderline smiješno. Ako se već odlučiš profurati ovaj trend i svezati tu kariranu košulju oko struka onda ostavi svoju roze Hello Kitty torbu, uggsice i ostale prigodne detalje kod kuće ..od takvih kombinacija me glava zaboli. To je poenta teksta .

      Izbriši
  2. lepa. cizme <3
    samo cu reci nirvana i ramones majice. nosi i ko treba i ko ne treba...ima vise onih sto treba da je izbegavaju.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. haha, moram se sloziti hahah...mislim da su sad vi oni koji su devedesetih (cu devedestih, i dalje) slusali narodnjake sad u karo kosuljama:( da doam samo da mi se svidja outift;-)

      Izbriši
  3. ah da, zaboravih ''grunge forever'' :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Hahaa, kraljica si :D i daaa prepoznala sam nažalost par BiH blogerki u ovom tekstu i pokušaja biti cool i edgy po svaku cijenu a na kilometar se vidi da to nije ona, ali nebitno :) hlače su ti fenomenalne ! i slike su predobre :)

    OdgovoriIzbriši
  5. Ja sam skontala da vecina ljui dolaze na blogove da pogledaju slike text, apsolutno ne citaju! I slazem se sa tobom. Isto je npr. sa starkama, prije davno sam ih nosila, sluzala metal i nosila crno :D :D, a danas su mi se zgadile, ko ih sve nosi. U kombinaciji sa pomenutom Hello Kitty torbom i sl.

    Kombinacija mi se svidja!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. i ovde da se slozim sa Draganom, meni su najmanje citani (gledani) postovi oni koji imaju puno teksta:-o starke necu da komentarism;-)

      Izbriši
  6. pomalo pocinje da me nervira to pracenje trendova.. punk, grunge...
    super izgledas!

    OdgovoriIzbriši
  7. Potpisujem sve sto si napisala, samo bi ja imala jos puno sta da dodam (a vjerujem da si se i ti suzdrzala kod dosta toga). Kako god, outfit odlican, da ne bude da sam dosla da hejtam :) Sve 10!

    A.

    OdgovoriIzbriši
  8. Da je meni peni svaki put kad previše razmišljam o bilo čemu kontam da bi i ja sad sa tobom bila negdje na Bahamima.
    Trendovi mogu i trebaju da se zaobiđu, ne može svako i sve da nosi ali ajde ti to pojasni i primjeni.

    Bilo kako bilo, od svega sam primjetila savršeni sako :D

    OdgovoriIzbriši
  9. Upravo imam takav post, hehe :D
    Slažem se potpuno s tobom, iako ne bih bila toliko oštra (nisam u PMS-u, samo zato:)), jer se skoro svaki trend izliže do krajnjih granica. Ja krivim high street dućane kojih sada napokon imamo, a željni smo ih bili, pa se kupuje sve što je moderno. I većinom samo to.

    Ti si divna, kao i uvijek. xx

    OdgovoriIzbriši
  10. Fantastičan post. Od teksta do fotografija i kombinacija.

    OdgovoriIzbriši
  11. Potpuno se slazem, ali nekako je bit bloganja davno nestala, ali to ne znaci da ce takvi blogovi nestati :)... Super ti je outfit :)))

    xx
    ajnira.blogspot.com

    OdgovoriIzbriši
  12. Jesi ti vec i prije blogovala, pa si bila nesto prestala, jeli to moguce? Kako god, sretna sam da sam pronasla tvoj blog, fenomenalan je! A zbog tih trendi stvari koje svako nosi: svako ima svoj stil pa onda nosi sta god zeli - hoce da budu "in" pa onda bilo sta obuku, posto misle da su cool.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti mnogo na komentaru , jesam i prije imala blog ( ima par informacija u prvom postu ovdje) .

      Izbriši
  13. potpisujem, i dodajem da je california rock trend isto tako zloupotrebljavan! Nekim ljudima jednostavno ne stoji! The windows of my soul are bleeding!

    OdgovoriIzbriši